Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Sunday, December 5, 2010

Doa Akhir Tahun & Doa Awal Tahun 1431-1432 H

Assalamualaikum


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib  pada akhir bulan Zulhijjah.Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakanaku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun” 



DOA AKHIR TAHUN
doa-akhir-thn0.jpg
Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.
Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

*Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata:
“Hampalah kami di sepanjang tahun ini”.

-
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".

DOA AWAL TAHUN
doa-awal-thn0.jpg
Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

SALAM MAAL HIJRAH

Wassalam

Monday, October 25, 2010

ISU AGAMA: Details of IFF - International Fashion Festival Incident




Oleh: Pria Malaya

Astaghfirullah...apa nk jadi dengan 'ulamak muda' Umno ni...sanggup mempertahankan Rosmah semata-Mata beliau adalah isteri pemimpin parti Umno...sempat pula TU memberi gelaran 'pemimpin' kepada Rosmah...

Kalau nak bodek pun janganlah sampai membenarkan perkara yang bathil...pada 'ulamak muda' Umno ini, sila baca artikel penuh Dr MAZA di 
SINI, Dan Ust Zaharudin di SINI..masih nak menyalahkan pembangkang apabila kedua2 tokoh agama negara ini (neutral) turut mempertikaikan Rosmah?

Terang-terang Rosmah terlibat dalam kes ini..Malaysia antara negara 3 negara penganjur untuk IFF ini selain Jakarta Dan Monte Carlo..Dan 'kuasa' Dan pengaruh yg Ada pada Malaysia terlalu besar berbanding negara Jakarta Dan Monte Carlo..buktinya boleh baca di 
SINI..

Bukan sahaja pembangkang, malah terdapat beberapa blogger Umno turut mempertikaikan Rosmah dlm kes ini, antaranya blogger Cucu Tok Selampit:
"Berbalik kepada isu penganjuran Islamic Fashion Festival (IFF), saya menyokong penuh tindakan beberapa ahli parlimen pembangkang seperti PAS MP untuk Titiwangsa, Dr Lo'Lo' Ghazali, yang meminta Kerajaan supaya mengkaji semula penglibatan Malaysia di dalam IFF kerana bukan sahaja pakaian yang diperagakan ini bertentangan dengan prinsip pakaian Islam lebih malang mereka berani menghina Rasulullah SAW dengan melakarkan nama baginda di pakaian yang sedemikian secara terbalik."
Kalau tak cukup seorang, penulis bawa 3 lagi blogger otai Umno yg tidak bersetuju Dan mengecam keras Rosmah Mansor..boleh baca pada tajuk, "Isu IFF: "Kalau Ada yang kata Rosmah tak bersalah, mereka adalah ANJING politik!" - Blogger Umno"...

Ternyata geng 'ulamak muda' ini terdesak utk mengambil hati 'tuan' mereka dalam Perhimpunan Agung Umno kali ini..penulis bersetuju dengan Penarik Beca..tittle yang dipegang oleh Rosmah Mansor sebagai PENAUNG IFF cukup kuat utk menyabitkan beliau dengan perkara ini, beliau juga dikira bersubahat Dan wajar dipertanggungjawabkan...

"...Adakah apabila perbuatan menghina Islam dianjurkan, penganjur sahaja yang salah? Penaung kepada penganjuran kejahatan menghina Islam itu tak salah sepenuhnya? Menaungi festival hina Islam tidak salah sepenuhnya?!! Punya nak jadi pecacai Umno, fakta pun diputarbelitkan."
Dan penulis Ada ulas secara terperinci kenapa Rosmah wajar bertanggungjawab dalam hal ini, sila rujuk diSINI...sila baca sehingga terakhirnya..jika salah, buktikan Dan penulis sedia perbetulkan..

Akhir kalam...penulis harap berita ini disebarkan pada khalayak umum..biarkan rakyat yg menilai siapakah geng 'ulamak muda' Umno ini..siapa di pihak yg benar, siapakh yg sebaliknya...utk yg terakhirnya, suka penulis melampirkan kembali artikel seorang blogger pro-kerajaan mengulas mengenai Rosmah Mansor kononnya 'first lady' Malaysia, sila baca di 
SINI...wallahua'lam...
P/s: Di bawah adalah 'JAWAPAN balas' oleh GAMIS menjawab kenyataan ketua '40 Ulamak muda' Umno....


Kenyataan balas kepada Ulama' Muda Umno

Islamic Fashion Show telah menimbulkan Dan meledakkan kemarahan ummat Islam dalam Negara Kita. Isu ini dibesarkan lagi bilamana diketahui bahawa isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansur adalah penaung kepada festival tersebut. Tambah menariknya bila Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib sendiri yang hadir ke majlis berkenaan.

Beberapa siri bantahan dibuat oleh NGO, parti politik, Dan orang ramai berkaitan isu ini. Mahsiswa juga tidak ketinggalan, namun amat mendukacitakan bila pihak polis mengambil tindakan awal untuk menghalang bantahan diperingkat mahasiswa yang diadakan semalan, bertempat di Masjid Ar-rahman Kuala Lumpur. Bilangan pihak polis cukup ramai seolah-olah kami ingin membuat rusuhan dikawasan masjid. Kenapa pihak polis dilibatkan dalam isu ini?

Mahasiswa cukup terkilan dengan hujah dangkal seorang ulama’ muda UMNO yang mempertahnkan rosmah dalam isu IFF ini. Hujah yang diberikan ialah Rosmah hanya penaung, bukan penganjur. Kalau orang kampung baca kenyataan ini pun cukup lucu kerana penaung kepada sesuatu program itu merupakan orang kuat yang menyokong Dan membantu penganjuran majlis berkenaan. Tambahan pula yang hadir dalam majlis tersebut adalah Perdana Menteri Malaysia yang kononnya boleh menjadi penasihat kepada Barack Obama dalam isu islamophobia.

Selain itu, disebutkan juga ialah soal adab menegur pemimpin. Saya nak Tanya Ulama’ muda UMNO ini, Rosmah Mansur ni pemimpin ke? Sejak bila rakyat memilih dia menjadi pemimpin dalam system demokrasi? Apa jawatan dia? Sesungguhnya dia bukanlah pemimpin kami Dan mahasiswa tidak pernah mengiktiraf dia sebagai fist lady mahupun apajua pengiktirafan selain hanya seorang isteri kepada perdana menteri.

GAMIS berharap agar ulama’ muda ini berfikir panjang sebelum mengeluarkan sebarang kenyatan yang hanya menyerlahkan budaya politik ampu yang Ada dalam UMNO. Ulama’ muda ini perlu selari dengan hasrat presiden UMNO yang inginkan budaya politik baru dalam parti. Kami bukan berpihak kepada mana-mana parti, namun Kita menilai disiplin ilmu Dan keabsahan hujah dalam menilai sesuatu isu. Renungan bersama yang Kita boleh jadikan iktibar :

Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al Qur'an bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari Dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk bersama mereka, sehingga mereka memasuki perbincangan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik Dan orang-orang kafir di dalam Neraka Jahanam. ( An-Nisa : 140)

Jelas, ayat di atas Dan banyak lagi, melarang apa jua unsur yang dianggap membantu Dan menjayakan lagi agenda maksiat. Maka, kehadiran, sokongan dan penyertaan ke majlis tersebut adalah ditegah oleh Allah. Inikan pula suatu pertunjukan fesyen yang jelas melanggar hukum Allah dan menghina Nabi Muhammad S.A.W yang dicintai.

Mahasiswa hanya ingin dengar permohonan maaf daripada isteri perdana menteri secara terbuka kepada semua umat Islam dan soal taubat itu hendaklah diselesaikan dengan Allah secara terus.

Ahmad Syazwan Bin Muhammad Hasan
Presiden
Gabungan Mahasiswa Islam Semalaysia (GAMIS)

Friday, August 13, 2010

Bad Fever

lame da aku x update blog neh
rini da msok pose ari ke-3
kesihatan aku x bpe elok stat isnin ritu
smgt nk g keje tp doc bg mc 2 ari plak
keje blek ari rabu tyme stat pose rase lembik je bdn
mybe psl aku x ckup rest kot
bjln jek weekend
tp klo dok umh pon busan lar gak
tade idea nk update kt blog skg
nnti2 rr
cau

Wednesday, July 28, 2010

Burfday Boy

Assalamualaikum wbt..
mownenk all =))
dlm 2-3 ari lps aku plan nk kenekan wantol tyme bday





         BURFDAY BOY!!!
-ahmad syazwan bin md shah-













so perancangan bermule stat msg2 kt admin Kelab Stalker Facebook
msti sape2 yg x taw tertanye2 pe yg kelab ni bwt kn??
kitorg ni kumpulan yg ske like2 n post wall org
cm sial gak ble pk2
tp mmpos rr
janji hepi
hmm
plan neh melibatkn sume admin kelab
ini disebabkn bufday boy kelab act as president
so stelah kami pihak admin sume berbincang dan bersepakat
sebulat suara setuju melakukan serangan wall pd wantol slame sejam
cdangan tersebut telah diusul oleh vice presiden, nazira
plan sebenar adalah seperti berikut:
*between nazira, haziq, dila, hadi, sheril n nazrin









































































































bile stat aku bg green light
sume mule lar post mcm2 cite kt wall wantol
naek bengang gak die memule
aku agak msti die da nanges2 pnye
hahahahaa
takpe rr
staon skali kn
da stop tuh kitorg mntk ar maap
hehehee
jgn mare yek bos
nnti kene jual
thx to all coz sanggup berjage sejam
x dilupakan rumet kesayangan bday boy
bedek turut join memeriahkn majlis
sgt sronok larr
ekekekkeekee
tp ksian kt hadi coz die br nk add tp kene ignore ngn wantol
tape2
laen ari pnye program ko leh join k??
that all larr
cau
Wassalam..

Wednesday, July 21, 2010

FIGHT FOR THIS LOVE!!!!!!!!!

Too much of anything can make you sick
Even the good can be a curse (curse)
Makes it hard to know which road to go down
Knowing too much can get you hurt.

Is it better? Is it worse?
Always sitting in reverse
It's just like we're going backwards.

I know where I want this to go
We're driving fast but lets go slow
But I don't want us to crash no.

Just know you're not in this thing alone
There's always a place in me that you can call home
Whenever you feel like we're growing apart
Let's just go back, back, back, back, back to the start.

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quiting's out of the question
When it gets tough, gotta fight some more.

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's' worth having, it's worth fighting for (Oh).

Now everyday ain't gon' be no picnic
Love aint no walk in the park
All you can do is make the best of it now
Can't be afraid of the dark.

Just know you're not in this thing alone
There's always a place in me that you can call home
Whenever you feel like we're growing apart
Let's just go back, back, back, back, back to the start.

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quiting's out of the question
When it gets tough, gotta fight some more.

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having, it's worth fighting for (Oh).

I don't know where we're heading
I'm willing and ready to go.

We've been driving so fast
We just need to slow down
And just role.

Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quiting's out of the question
When it gets tough, gotta fight some more.

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
If it's worth having, it's worth fighting for (Oh).

We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
We gotta fight, fight, fight, fight, fight for this love
It's worth having, it's worth fighting for (Oh...).

Sunday, July 18, 2010

Bored..

terliur ngn wane kuning durian neh..nk durian tembaga yg tebal isi ngn yg isi putih pahit2 sket..lyn woh!!


pulasan yg sgt best..tp byk semut itam meh kt pokok..hahah..


Assalamualaikum wbt..

hai all
rase lame gile x update blog neh
asek sbok men game wild one kt fb je
hahahah
aku br je bgn tdo ptg ni
dr pkol 2ptg td terlelap
nseb bek weekend
tp still lalok2 lg
hmm
smlm housemate aku, aizat g beli durian
3 bijik je da RM25
gile arr
mahal nk mampos
teringat lak kalo kt kg mesti bley mkn byk2
aku ni da lar antu gile durian
smlm mak aku tepon
tyme tuh wantol de ngn aku skali
babik bley bantai gelak kt aku plak ble suh senyap
cibai je
tape2
mak aku ckp pulasan kt umh da masak
kalo nak blek r kg
aduss
pk2 lame gak aku x blek beb
last awal bln 4 ritu
rambutan kt blakg umh plak katenye abes kene tibai monyet
tu aku x kesah r
aku x gile sgt rambutan
cepat batuk r kalo mkn
aku tgh set2 nk blek kg gak
yg penting b4 pose
sape nk ikot??
hahaha
da lar
aku x smyg asar lg neh
cau dlu

Wassalam..

Wednesday, July 7, 2010

GO GO ESPANA~









Sepanyol mara ke perlawanan akhir Piala Dunia 2010

08/07/2010 4:33am

DURBAN, 8 Julai — Jaringan tunggal Carles Puyol berjaya membantu Sepanyol mara ke perlawanan akhir Piala Dunia buat kali pertama selepas mencatat kemenangan 1-0 ke atas Jerman.

Keputusan perlawanan tersebut mengulangi aksi akhir Euro 2008 dengan Sepanyol mencatat jaringan yang sama cuma kali ini melalui Puyol yang melompat tinggi untuk menanduk sepakan sudut Xavi Hernandez pada minit ke-73.

Aksi terbaik Sepanyol di Piala Dunia ialah memenangi tempat keempat pada 1950. Mereka akan bertemu Belanda dalam perlawanan akhir Ahad ini di Soccer City. - AP

Monday, July 5, 2010

Rela

video

Kau berikan sejuta harapan kepadaku

Untuk kuharungi hidup ini penuh halangan

Tak kuduga oh seketika

Menghancurkan hati ini

Sendiri lagi



Sandiwaramu mengaburi seluruh jiwaku

Kata indahmu hanyalah sandaran di hati

Di manakah letaknya janji

Yang tak mungkin kau kotakan

Selamanya



Aku relakan

Kau pergi kasih

Tak perlu kau kesakitan

Terima kasih atas segala kau curahkan

Ohh yea...



Rindumu itu

Simpan sahaja

Di hati tidak bermakna

Tak mungkin ku kan kembali

Padamu lagi

Tiada ruang untukmu di hati ini

Saturday, July 3, 2010

Jalan Membawa Diri










Assalamualaikum..

hi there
smlm aku g amek si boling kt puncak alam
then dtg r um kununnyer mau amek dak2 tu kua
skali wantol je yg ON
aku agak berangin jgk r org cancel last minute neh
da lar burnt cmtu je cuti aku
tp aku tade hal lar stkt cuti tuh
yg aku agak kesal bnde2 last minute neh
sndiri bace sndiri phm
tayah lar aku mention sape
jejalan lar kitorg mmbawa ati yg lara di cheras
stim siot mkn yong tau fu
puas atey giler kami 3 org mkn
pstu lyn shisha n lepak2
singgap brickfields usha2
breakfast kt pntai dlm
sggh um amek gmbar2 lame kt blik wantol
kaco2 bedek tdow
pstu cau blek umh aku
dak2 tu muke letih gile tros bntai tdo kt tilam aku
siot je
hahahaa
tgh ari aku msk larr ayam msk kari
tyme tuh aizat jek de umh
die lar tlg aku msk2
nk blaja msk ngn aku katenye
ekekeke
yg aku xley blah
si wantol siap bntai 2 pinggan tuh
giler lapo
kakakkaa
sdap lar kowt aku msk
setel je tros grk lepak pavilion
usha2 butik adidas tgk jersey br liverpool (standard chartered)
tade plak yg puteh
hmpeh tol
da jln2 msti lapo kn??
g lar kg baru mkn stik kt kapal
best giler arr
terbaek beb
abes tuh tros anta wantol n boling balik
daa

Wassalam..

Thursday, July 1, 2010

Life

Assalamualaikum wbt..

hi beb
nih ngah lepak umh muiz si gmok debap
hangin je die aku gune pc
ahaxx
smlm g buke pose ngn abg ayen, kak ija n kak dk
lepak tasik idaman
best giler siot
puas atey mkn
tp noob gile lar si tj ngn muiz
aku tnye da msok wktu ke lum
aku lak kene mara
hahahha
sengal2
pstu mlm amek si akob bwk lepak gmi
tgk dak2 pdm ngn mecha futsal
mlm sket lepak ngn apiz azis, zai, hairi, muiz, uto ngn benut
lyn nan double cheese kt seksyen 7
masyuk gile siot
smpai aku x abes mkn
zai yg abeskn
ngntok gile tyme tuh
mate da stim2 lak
ahahaha
skg aku nk blek umh
lyn tidow
babai

Wassalam..

Wednesday, June 30, 2010

July 1st, 2010

Assalamualaikum wbt..

hai..
da dkt kul 5 pg but still xleh tdo
br lpas kol anumanumaye tnye psl projek
sian die pnye PID still problem
neway best of luck ptg neh
i wish all the best for u babe
x lupe wt my best fren eva, muiz
gud luck on ur present
aku nk tgk ko present x bg
xpelaa(nada majuk)
ahaxx
wat apis azis
sori aku x dpt setelkn programming ko
asal noob sgt tah aku
lame da tggl
igt2 lupe rr
td aku br pas men game ngn roy
taw2 blah cmtu je
cm cibai
hangin jek aku
nseb bek rr adik cyg aku
kakkakakaka
da rr
pe aku melalut pg2 bute nih
calomerabette

Wassalam..

Never Ending Story~

Assalamualaikum wbt..

salam semua
rini aku de rase bengkek sket rr
nk cite pnjg2 pon x gune
menyakitkn ati je
blog aku de kaco idop org ker
suke atey aku lar nk ckp pe
nk letak pape pown
bingit gile sial
thx to fakhri coz chill kn aku
tade mood nk write anything
just kalo die bace
nk ckp trime kaseh lar sbb de dlm life aku dlu
psni tanak de pape kaitan lg
bkn nk poyo ke per
cume aku tanak serabutkn diri aku dgn bnde2 cani
dets all
calo

Wassalam..

Monday, June 28, 2010

Wild Ones

Assalamualaikum..















hi fellas..
smlm aku blaja satu game kt fb
nk ikotkn aku mne ske pon men game
bodo2 bley rr
tp lynkn adek kesayangan aku@teman gay2, fakhriy stilleto aka roy mc alister
maen jer laa
muahahahaha
seround dua bodo2 lagik
pstu da pndai sket maen jadik ketagihh
hahahaa
sume penangan mamat seko tu
aduyaiii
da byk kali maen
br 2 kali aku menang
saba jek kene ayam2 kn
tape2
nti aku da powr siap r kaw roy
hakhakhakk
calo

Wassalam..



Sunday, June 27, 2010

KL Marathon 2010





Assalamualaikum..

hai beb..
smlm kol 11 aku ngn mmbe aku 2 org, crab n ipen jln2
mule2 kitorg g downtown
dinner kt sane then carik brg sket2
da puas merayau g amek housemate crab, nisa plak
pstu bermula lar misi kitorg kt dataran merdeka
aku de post kt fb psl bnde nih
masing pcaye aku lari kn>??
wahahaha
tade pown
da x larat rr
lame x wt warm up
kitorg g sane just tlg si crab nih wat survey dbkl
suh participant n sume yg terlibat ngn kl marathon 2010 jwb survey
gile letih rr nk suh org jwb
mane taknye participant smpai 17k
da lar jln byk tutup
pening pale mak nok nk carik jln balik
hakhakk
smpai area umh kol 7pg cmtu
g breakfast pstu balik rr hibernate
kekekekeke
tu je larr
calo~

Wassalam..

Friday, June 25, 2010

My First Post!!

Assalamualaikum wbt..

hye all..
untuk pertama kalinya aku de blog sendiri
tah hape2 nk merapu larr kt cni
aku pon x taw knape aku bley terjebak
tgk cmbest je org de blog sndiri
so aku wat lar selai neh
seyes aku x reti gile nk hias cantek2
aku buat ala kadar je
sesape yg da advance n power psl blog neh
kasi advice2 lar ekk
neway thx utk sesape yg sudi melawat
till then

end~

wassalam~